20.12.06

SAJAK

Perjuangan Yang Dijanjikan Tersendiri
Akan berlaku di akhir zaman satu perjuangan yang tersendiri
Perjuangan itu berlaku di sebelah Timur
Ia tidak terikat dengan sistem yang ada
Ia tidak akan berkompromi dengan perjuangan yang sedia ada
Tapi orang-orangnya boleh berkomunikasi dengan sesiapa sahaja
Masyarakat senang dan suka
Perjuangannya tidak sudi dengan perjuangan orang
Perjuangan orang juga tidak sudi dengan perjuangannya
Perjuangannya tersendiri
Kalau perjuangan orang lain boleh bela-membela satu sama lain
Tapi perjuangannya tidak dibela
Dia juga tidak membela perjuangan orang lain
Perjuangan orang lain boleh bergabung
Namun perjuangannya tetap tersendiri
Perjuangannya ganjil dan aneh di kalangan perjuangan yang sedia ada
Orang yang sayang, sayang sangat hingga hilang pertimbangan
Yang benci pula, benci sangat sampai hilang pertimbangan
Hingga hilang rasionalnya
Itulah dia perjuangan Pemuda Bani Tamim
Yang tidak terikat dengan sistem pada zamannya
Tapi dia tetap pula berjuang dengan caranya
Siapa yang mengenalinya
Wajib menggabungkan diri dengan perjuangannya

8.3.99
Selepas Asar

********************************************

PBT Perintis Jalan Kepada Imamul Mahdi

Pemuda Bani Tamim adalah perintis jalan kepada Imamul Mahdi
Membina tapak ummah
Dia datang dari sebelah timur
Hadis menyatakan permintaannya tidak diberi
Ertinya perjuangannya dihalang
Kebebasannya dan haknya dibatasi
Tapi dia tidak putus asa
Dia tetap berjuang melalui kebijaksanaannya
Dia ada jalannya tersendiri
Secara umum payah hendak dikesan
Fizikalnya tidak disimpan seperti Imamul Mahdi
Sifat-sifat dan watak-wataknya yang disembunyi
Iaitu orang tidak mengenalnya
Dia dikenali sebagai orang biasa atau pemimpin biasa
Seolah-olah dia disimpan juga
Apabila Allah kehendaki dia akan dikenalkan
Allah akan lahirkan sebab-sebabnya agar dia dikenali
Semua manusia akan terkejut
Rupanya Pemuda Bani Tamim itu orang yang pernah dikenali mereka
Tapi mereka tidak menyangka dia orangnya
Ramai pemimpin-pemimpin akan kecewa
Kerana pemuda itu bukan dari mereka

9.3.99
Selepas Asar

15 comments:

sampalee said...

Inshaallah,only god's will can prevail.all else are wishful thinking.

Putra said...

BERITA KEMUNCULAN PEMUDA BANI TAMIM
16 April 2008.

Pemuda Bani Tamim yang bergelar Syuaib Bin Soleh, adalah orang yang dipilih Allah dan merupakan seorang imam yang mendapat petunjuk (al-Mahdi) dan bakal menjadi Khalifah Allah yang akan memerintah negara-negara sebelah timur dengan bermula di Malaysia tidak lama lagi.

Untuk makluman anda, beliau telah pun datang dan berjumpa dengan Mufti Kerajaan Melaka, Dato’ Wira Rashid Redha di rumahnya di Suluk Gaung, Air Molek di Bukit Katil, Melaka pada 10 November 2007 bersamaan dengan 29 Syawal 1428 Hijrah, jam 9.00 pagi pada hari Sabtu semata-mata untuk memperkenalkan dirinya mengikut rencana Allah.

Kemunculannya ini membenarkan seperti apa yang dikatakan firasat atau ramalan menurut kepercayaan Jawa yang berpegang pada ajaran Ajisaka sebagaimana yang diketengahkan oleh pengarang “Pemuda Bani Tamim Perintis Jalan Imam Mahdi”, Abu Muhammad Atta dalam muka surat 50 (Buku Cetakan Pertama 10 Jamadil Awal 1419 Hijrah (1 September 1998) yang diterbitkan oleh Penerbit Giliran Timur , Indonesia yang menyebutnya seperti berikut :-

1 ….bilamana ada gempa bumi yang terjadi di bulan suci Ramadhan malam hari, mengisyaratkan bakal munculnya Satrio Kinasihing Dewa atau yang dikenal dengan Satria Piningit (Pemuda Bani Tamim). – Telah berlaku gempa bumi di Aceh pada malam hari bulan Ramadhan 1428 Hijrah yang lalu (sama ada pada akhir bulan September 2007 atau awal bulan Oktober 2007).

2 Meletusnya Gunung Merapi merupakan suatu petanda sudah dekatnya kemunculan Satria Piningit – Telah meletus Gunung Merapi pada awal bulan November 2007 yang lepas.

3 Dalam buku “Prediksi Paranormal Tentang Krisis Dan Masa Depan Indonesia ” oleh Permada SH, menyebutkan bahwa dalam keadaan goro-goro (reributan) akan muncul Satria Piningit – Telah pun berlaku tunjuk perasaan di ibu negara kota Kuala Lumpur pada penghujung bulan Oktober hingga ke awal November 2007. Pada 7 November 2007 beliau telah muncul di Melaka dan pada 10 hb berikutnya beliau telah bertemu dengan Mufti Kerajaan Melaka seperti yang disebutkan awal-awal tadi.

Selepas kemunculannya itu beliau lalu menulis surat kepada orang ramai melalui internet mengingatkan manusia mengenai janji Allah kepadanya. Surat ditulis pada 29 Januari 2008. Dalam surat tersebut ada dinyatakan diantaranya, “Kita hanya menunggu satu keputusan dibuat dan satu tindakan diambil lalu ekoran daripadanya akan berlakulah satu peristiwa sebagai tanda aku akan datang. Kemudian akan berlakulah satu peristiwa besar sebagai penentu. Selepas itu aku akan muncul (untuk memerintah)”.



Pada 13 Februari 2008 yang lalu satu keputusan telah diambil oleh PM Malaysia di mana parlimen telah dibubarkan bagi memberi laluan satu pilihan raya umum dapat diadakan. Satu tindakan telah pun dibuat pada 8 Mac 2008 dengan mengadakan Pilihan Raya Umum ke12 di seluruh Malaysia .

Ekoran daripadanya satu peristiwa telah berlaku yang melibatkan Yang diPertuan Agung sebagaimana telah diramalkan dan disebutkan dalam buku yang sama, muka surat 53 – Satu cuplikan berita majalah Wawasan Minggu 7 Jun1998 (halaman 4) dalam tajuk •Ramalan Jayabaya “Sebelum Satria Piningit datang akan ada benturan dua golongan”- Dalam kitab Jangka Jayabaya, karangan Pengeran Wijil disebutkan beberapa ciri dan penjelasannya. Sebelum Raja baru datang akan ditandai dengan munculnya kerusuhan tersebut ditengahi oleh seorang raja, diramalkan ia lahir di Mekah dengan lambang, tujuh putih, pundak sinumpet yang disebut Satria Piningit.

Sekarang ini kita hanya menunggu satu sahaja lagi peristiwa besar sebagai penentu berlaku dan kemudian selepas itu akan berlakulah satu penyerahan bersejarah yang akan mengubah cara hidup kita yang akan memeranjatkan manusia di Timur dan di Barat. Berhubung dengan penyerahan itu ada disebutkan dalam sebuah hadis riwayat Abdullah bin Mas’ud diantaranya, “ ……maka mereka (orang-orang dari timur – dahulunya kumpulan Arqam yang dipimpin oleh Asyaari) pun berjuang dan memperoleh kemenangan. Lalu diberikanlah apa yang mereka minta (daulah) itu tetapi mereka tidak menerimanya hingga mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari kaum kerabatku yang memenuhi bumi dengan keadilan sebagaimana bumi dipenuhi dengan kedurjanaan. Siapa diantara kamu yang sempat menemuinya, maka datangilah mereka, walaupun merangkak di atas salju. Sesungguhnya dia adalah al-Mahdi”.

beauty said...

pembohongan paling ajaib di zaman ini...

Tun Teja said...

Alangkah ruginya org2 yg tidak percaya seperti beauty.Jika anda tidak percaya sekalipun jgn lah anda sesuka hati mengatakan itu adalah satu pembohongan.Kita tunggu sahaja kemunculan Pemuda bani tamim yg di nanti nantikan.insyaallah janji Allah itu BENAR.

mat said...

kemunculan 'penyelamat dunia' sepatutnya hadir dlm keadaan yg tak dijangka (walaupon banyak predict telah dibuat para ilmuan).

oleh sbb ketaksuban sesetengah pihak bersungguh2 membandingkan predict2 ilmuan dgn pemimpin mereka, lahir la seorang yg lebih jauh menyesatkan, contohnya sai baba.

dgn budi pekerti yg baik dan kuasa sakti... dia berjaya menarik lebih banyak lagi para pentaksubnya. tapi apa yg berlaku setelah dia mati?

.....yg pasti, para pentaksubnya akan meneruskan kesesatan pada generasi2 yg mendatang.

nasehat saya, kamu semua dah diberi al-quran... jadikan lah ia panduan hidup.

elfizonanwar said...

APAKAH ADA KETURUNAN AHLUL BAIT?

Dlm Al Quran yang menyebut 'ahlulbait', rasanya ada 3 (tiga) ayat dan 3 surat.

1. QS. 11:73: Para Malaikat itu berkata: "Apakah kamu merasa heran tentang ketetapan Allah? (Itu adalah) rahmat Allah dan keberkatan-Nya, dicurahkan atas kamu, hai ahlulbait. Sesungguhnya Allah Maha Terpuji lagi Maha Pemurah".

Ayat ini jika dikaitkan dengan ayat sebelumnya, maka makna 'ahlulbait' adalah terdiri dari isteri dari Nabi Ibrahim.

2. QS. 28:12: Dan Kami cegah Musa dari menyusu kepada perempuan-perempuan yang mau menyusukan(nya) sebelum itu; maka berkatalah Saudara Musa: 'Maukahkamu aku tunjukkan kepadamu 'ahlulbait' yang akan memeliharanya untukmu, dan mereka dapat berlaku baik kepadanya?

Ayat ini jika dikaitkan dengan ayat sebelumnya, maka makna 'ahlulbait' adalah meliputi Ibu kandung Nabi Musa As. atau ya Saudara kandung Nabi Musa As.

3. QS. 33:33: "...Sesungguhnya Allah bermaksud hendak menghilangkan dosa dari kamu 'ahlulbait' dan membersihkan kamu sebersih-bersihnya".

Ayat ini jika dikaitkan dengan ayat sebelumnya QS. 33: 28, 30 dan 32, maka makna para ahlulbait adalah para isteri Nabi Muhammad SAW.

Sedangkan ditinjau dari sesudah ayat 33 yakni QS. 33:34, 37 dan 40 maka penggambaran ahlulbaitnya mencakup keluarga besar Nabi Muhammad SAW. para isteri dan anak-anak beliau.

Jika kita kaitkan dengan makna ketiga ayat di atas dan bukan hanya QS. 33:33, maka lingkup ahlul bait tersebut sifatnya menjadi universal terdiri dari:

1. Kedua orang tua Saidina Muhammad SAW, sayangnya kedua orang tua beliau ini disaat Saidina Muhammad SAW diangkat sbg 'nabi' dan rasul sudah meninggal terlebih dahulu.

2. Saudara kandung Saidina Muhammad SAW, tapi sayangnya saudara kandung beliau ini, tak ada karena beliau 'anak tunggal' dari Bapak Abdullah dengan Ibu Aminah.

3. Isteri-isteri beliau.

4. Anak-anak beliau baik perempuan maupun laki-laki. Khusus anak lelaki beliau yang berhak menurunkan 'nasab'-nya, sayangnya tak ada yang hidup sampai anaknya dewasa, sehingga anak lelakinya tak meninggalkan keturunan.

Bagaimana tentang pewaris tahta 'ahlul bait' dari Bunda Fatimah?. Ya jika merujuk pada QS. 33:4-5, jelas bahwa Islam tidaklah mengambil garis nasab dari perempuan kecuali bagi Nabi Isa Al Masih yakni bin Maryam.

Lalu, apakah anak-anak Bunda Fatimah dengan Saidina Ali boleh kita anggap bernasabkan kepada nasabnya Bunda Fatimah?. ya jika merujuk pada Al Quran maka anak Bunda Fatimah dengan Saidina Ali tidaklah bisa mewariskan nasab Saidina Muhammad SAW.

Kalaupun kita paksakan, bahwa anak Bunda Fatimah juga ahlul bait, karena kita mau mengambil garis dari perempuannya (Bunda Fatimah), maka untuk selanjutnya yang seharusnya pemegang waris tahta ahlul bait diambil dari anak perempuannya seperti Fatimah dan juga Zainab, bukan Hasan dan Husein sbg penerima warisnya.

Dengan demikian sistim nasab yang diterapkan itu tidan sistim nasab berzigzag, setelah nasab perempuan lalu lari atau kembali lagi ke nasab laki-laki, ya seharusnya diambil dari nasab perempuan seterusnya.

Bagaimana Saidina Ali bin Abi Thalib, anak paman Saidina Muhammad SAW, ya jika merujuk pada ayat-ayat ahlul bait pastilah beliau bukan termasuk kelompok ahlul bait. Jadi, anak Saidina Ali bin Abi Thalib baik anak lelakinya mapun perempuan, otomatis tidaklah dapat mewarisi tahta 'ahlul bait'.

Kesimpulan dari tulisan di atas, maka pewaris tahta 'ahlul bait' yang terakhir hanya tinggal bunda Fatimah. Berarti anaknya Saidina Hasan dan Husein bukanlah pewaris tahta AHLUL BAIT.

elfizonanwar said...

Issu kedatangan Imam Mahdi itu sebenarnya wujud harapan pengikut Nabi Ibrahim As. setelah beliau berdoa sbb.: “Ya Tuhan kami, utuslah untuk mereka sesorang Rasul dari kalangan mereka, yang akan membacakan kepada mereka ayat-ayat Engkau, dan mengajarkan kepada mereka Al Kitab (Al Qur’an) dan Al-Hikmah (As-Sunnah) serta mensucikan mereka. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana” (QS. 2:129).

Oleh katurunan beliau ini selanjutnya, ditunggu-tunggulah kedatangannya sampai datang nabi terakhir dari dinasti Bani Israel yakni Nabi Isa As bin Maryam. Namun sayang, dalam Injil masih disebut issu Imam Mahdi, Mesiah, Satrio Piningit dsb. berarti masih akan datang lagi Imam Mahdi yang pamungkas, yang sesungguhnya.

Maka akhirnya, lahirlah Nabi kita Muhammad SAW sebagai Rasul Allah dan sekaligus penutup para nabi (QS. 33:40) dengan membawa Al Quran yang didalamnya memuat pernyataan atau ikrar Allah SWT bahwa Nabi Muhammad SAW dianugerahi agama ISLAM (QS. 5:3). Nama Islam tidak pernah termuat dalam kitab-kitab suci sebelum Al Quran.

Dengan kedatangan Nabi Muhammad SAW sekaligus juga terjawablah issu tentang akan datang lagi Nabi Isa bin Maryam dan issu Imam Mahdi. Nabi Isa As. tidak akan datang lagi karena sudah tegas dinyatakan dalam Al Qiran (S. 2:134 dan 141). Begitu juga Imam Mahdi tidak akan lahir lagi karena penutup para nabi hanyalah Nabi kita Muhammad SAW.

Tinggal bagaimana para khalifah-khalifah (ya raja, presiden, gubernur, pangeran, sultan, bupati atau walikota) kini dan yang akan datang ‘mampu’ membumikan Islam dan Al Quran dalam kehidupan nyata di dunia ini, ya masalah sosial budaya terutama masalah kekuasaan dan pemerintahannya.

ed vedder said...

fucking bullshit

ed vedder said...

stop this or i will find u..

ed vedder said...

Hamba sangat lah bersetuju dengan Tuan hamba...hamba akan. perangi golongan-golongan yang sangat menyesatkan ini dengan sepenuh hati dan jiwa hamba demi menjaga segala kepentingan Mahdi Al-Muntazar.Pemuda Bani Tamim punyer tanda-tanda yg telah di huraikan secara terperinci mengenai segala ciri keperebadiannya dsb..sesungguhnya sekiranya ada diantara golongan manusai atau mana-mana individu yang cuba mengaku atau di angkat atau di kenali sebagai P.B.T ini hamba dapati tiada ciri2 yg disebut didalam hadis Rasullulah(S.A.W), nescaya akan hamba pancung kepala dia kerana mendustakan umat islam untuk kepentingan peribadi..Try me....

ed vedder said...

Yups.. betol...Allah sentiasa melindungi sesiapa sahaja yg Dia kehendaki.Maka seandainya ianya dr keturunan cucu2 Rasulullah(s.a.w) ini maka mudah lah tugas orang2 yg kufur dan munafik dalam misi mereka untuk menghancurkan umat islam..P.B.T akan muncul di suatu masa yg hanya Allah shj yg mengetahuinya dan beliau akan mudah untuk dikenali di sebab kan oleh rahmat Allah yg tak terhingga meliputi beliau kemana saja beliau pergi...Jadi usah bimbang saudara2 ku semua..kita tetap akan pasti berjuang bersamanya sehingga lah kemunculan Imam Mahdi Al-Muntazar di Mekah..perangi meraka2 yg sesat kufur dengan sepenuh hati..Allah sentiasa bersama hamba-hamba nya yang benar

ed vedder said...

Menurut hadis P.B.T akan timbul di Timur.Ada.7 buah negara yg terletak dlm asia timur dan tiada satupun negara2 tersebut bernama Malaysia,Indonesia,mahupun singapura jadi jangan terlalu taksub dengan ramalan yg bukan dari hadis dan al-quran...

ed vedder said...

Stop speculatng any news about P.B.T officially existed and waiting for rite time to strike...I will find that so call P.B .T if he appears in front of any people responsible certitied him as P.B.T.. and will evaluate him through a few refference list...if he is the God's man i will swear to give my life in protecting him..but if he doesnt i will decapitate his head and let his body rotten in dog shit:..

Rare Gold said...

Bertemu 3 lautan

Mohd. Efendi Mat Daud said...

Pemuda bani tamim dari aceh, indonesia, imam mahdi a.s dari malaysia.